Menu

FAQ

1) Hoe bestel ik mijn banden?

Klik in het scherm op de afbeelding waarvan U een bestelling wilt plaatsen (band, velg, scooter, quad, motor) kies daarna boven in het zoekvenster de juiste afmetingen van Uw product en klik op zoeken. Nu verschijnt er een overzicht met voor U gevonden producten welke aan Uw criteria voldoen. Maak uw keuze, kies het aantal, en klik op bestellen.

2) Zijn de online aangekochte banden nieuw?

Ja, wij verkopen uitsluitend nieuwe banden* die dezelfde fabrieksgarantie genieten als banden die verkocht worden in garages of autocentra.

*Opmerking: een nieuwe band wilt niet zeggen dat de band in dit jaar gefabriceerd is. De band wordt beschouwt als "af fabriek" gedurende de eerste 3 jaar en als nieuw gedurende 5 jaar.

3) Wat zijn de verzendkosten?

Indien van toepassing zitten de verzendkosten berekend in de prijs.

Voor de verzending van "speciale" goederen worden de verzendkosten apart berekend en aan u vermeld.


4) Wat is de lever of plaatsings termijn?

De lever of plaatsings termijn kan variëren van een (1) tot vijf (5) werkdagen. Deze termijn wordt uitsluitend ter indicatie aangegeven. Dientengevolge kan bij overschrijding van de levertermijn geen aanspraak worden gemaakt op enige schadevergoeding of inhouding, noch kunnen reeds in behandeling genomen bestellingen tijdens en in deze periode worden geannuleerd.


5) Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle op de website aangegeven prijzen zijn inclusief BTW.


6) Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

Standaard worden de goederen geleverd aan het Bandenkot. U kunt dit tijdens de bestelling eventueel aanpassen naar het adres van Uw keuze, bijvoorbeeld thuis, bij buren, familie, etc.


7) Is de montage bij de prijs inbegrepen?

JA, onze site vermeld de bandenprijzen inclusief milieubijdrage, nieuw ventiel, monteren, balanceren en montage onder Uw wagen. Tijdens montage van de wielen worden Uw wielbouten/moeren netjes nagetrokken met een momentsleutel op het juiste aanhaalmoment. Dit doen wij ter controle op onze werkzaamheden en geeft U de garantie dat deze bij dé en montage van een lekke band, normaal losgedraaid kunnen worden.


8) Kunt U de wagen ook uitlijnen?

Ja wij kunnen 95% van het gekende wagenpark uitlijnen, hiertoe staat ons een ultramodern 3D uitlijn apparaat ter beschikking met een database van meer dan 28000 voertuigen. In combinatie met onze gelijkvloerse hefbrug, het gebruik van hydraulische spelingdetectors, een bruglengte van 5.20 meter en een capaciteit van 5000 kg, zijn we in staat om niet alleen verlaagde personenwagens, maar ook bestelwagens, camperwagens en diverse oldtimers uit te lijnen. Voor sommige oldtimers en moderne (sport) wagens zijn speciale gereedschappen nodig, neem aub even contact met ons op voor de betreffende mogelijkheden.


9) Wat betekend uitlijnen, en wanneer moet dat bij mijn wagen?

Uitlijnen heeft als doel de wielen van de wagen onder de juiste stand en hoek te plaatsen. Dit heeft als positief gevolg dat Uw banden minder rolweerstand ondervinden, de banden langer meegaan, de wagen beter stuurt, het de wegligging positief beïnvloed, en daarmee uiteindelijk ook brandstof bespaart.

Uw wagen moet altijd worden gecontroleerd op de uitlijning wanneer er zich vreemde tekenen van slijtage voordoen op de banden, wanneer de wagen naar links of rechts trekt, het stuur niet in de middenstand staat tijdens rechtuit rijden, of wanneer u voelt dat er iets vreemds met Uw wagen aan de hand is. Laat in ieder geval bij twijfel er altijd even door een specialist naar kijken.


10) Wat is de garantietermijn?

Op de banden wordt een garantietermijn gegeven tot 2 jaar na aankoop datum. Deze garantie beperkt zich uitsluitend tot materiaal en fabricage fouten met betrekking tot de band.


11) Wanneer vervalt de garantie?

De garantie vervalt ten aller tijde wanneer zich volgende zaken hebben voorgedaan;

  • De band is ondeugdelijk gemonteerd geweest.
  • Er is met te lage of te hoge bandenspanning gereden.
  • De band is een klapband.
  • De band vertoond uitwendige stoeprand / borduur schade.
  • De band vertoond een inrijding, zichtbaar van buiten en of binnenzijde.
  • De band is dermate gehavend zodat het achterhalen van oorzaak en gevolg niet meer mogelijk is.
  • De band vertoond uitstulpingen (bult) nadat deze is gemonteerd en er mee is gereden.

12) Hoe meld ik een garantie geval?

In geval er zich een probleem met de band voordoet, verzoeken wij U contact met ons op te nemen waarna we in overleg met U de te volgen procedure uiteen zetten. In geen geval mag U de banden uit eigen beweging naar ons terugsturen.

13) Wat gebeurt er met mijn oude banden?

De oude banden mag u bij ons achterlaten waarna deze op een milieu verantwoorde manier worden afgevoerd. De milieubijdrage voor verwerking van afvalbanden is reeds verrekend in de aankoopprijs. Wij zijn een gecertificeerd bedrijf voor het innemen van gebruikte banden en lid van Recytyre.